SKRZYNIA BIEGÓW w Octavii I 1,6 - regulacja nic nie pomaga

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • niezal
    Rider
    • 2010
    • 283
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    I ja miałem problemy z tą skrzynią BFQ. Mam O1 grudzień 2009.
    Na początku było bardzo źle, szczególnie z dwójką. Teraz wszystko się jakoś ułożyło, naprawdę działa już dobrze, ale...

    ...ktoś wspominał że z tą skrzynia należy raz po chamsku postąpic. Tzn na siłę wrzucić dwójkę, poprostu mocno i zdecydowanie wrzucić !!! U mnie to zadziałało.

    Chodzi mi dokładnie o to żeby podczas zmiany biegu z 1 na 2 szarpnąć zdecydowanie w momencie kiedy wyczujemy opór. Już pisaliście że opór ten czuć tylko czasami - właśnie wtedy gdy go wyczujemy podzczas zmiany pozycji lewarka ręką trzeba dowalić i zmienić na 2 używając sporej siły !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    To czyjeś spostrzeżenie, potwierdzone przez mnie. Nie biorę jednak odpowiedzialności za zniszczone skrzynie . Kultura pracy skrzyni oczywiście jest taka była ale już nic nie haczy a już napewno nie słychać niepokojacych dźwięków. Aha nic innego ze skrzynią nie robiłem, nie zgłaszałem do Aso, nic nie smarowałem od nowości.
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz

    • aminko
      Classic
      • 2011
      • 1

      Ja posiadam O1 z 98 roku 8) . Od początku 1,2 wchodziły z oporem, opór narósł w okolicy 80 000km przebiegu (nic nie było z tym robione). Po przebiegu 140 000 tak jak piszą koledzy, skrzynia po prostu została potraktowana chamsko, biegi wkładałem od razu mocno. Pomogło, skrzynia "rozluźniła" się. Problem z 2 pozostał, na zimno potrafiła wchodzić z już nie wielkim oporem i zgrzytem jeżeli na siłę. Problem po rozgrzaniu ustępował, w lato praktycznie nie istniał, ogólnie skrzynia pracowała lekko.

      No ale aby nie było tak pięknie zerwały mi się ostatnio 2 nity, przez co pękła obudowa skrzyni, przy przebiegu 192 000km. Mechanik wymontował skrzynie wymienił nity, łożyska i synchronizator 2 biegu, 6 centymetrowe pęknięcie na obudowie skrzyni zostało zaspawane. Skrzynia dostała nowy olej i chodzi b.dobrze.

      Koszt naprawy 700 :cry:

      Komentarz

      • niezal
        Rider
        • 2010
        • 283
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez aminko
        Ja posiadam O1 z 98 roku 8) . Od początku 1,2 wchodziły z oporem, opór narósł w okolicy 80 000km przebiegu (nic nie było z tym robione). Po przebiegu 140 000 tak jak piszą koledzy, skrzynia po prostu została potraktowana chamsko, biegi wkładałem od razu mocno. Pomogło, skrzynia "rozluźniła" się. Problem z 2 pozostał, na zimno potrafiła wchodzić z już nie wielkim oporem i zgrzytem jeżeli na siłę. Problem po rozgrzaniu ustępował, w lato praktycznie nie istniał, ogólnie skrzynia pracowała lekko.

        No ale aby nie było tak pięknie zerwały mi się ostatnio 2 nity, przez co pękła obudowa skrzyni, przy przebiegu 192 000km. Mechanik wymontował skrzynie wymienił nity, łożyska i synchronizator 2 biegu, 6 centymetrowe pęknięcie na obudowie skrzyni zostało zaspawane. Skrzynia dostała nowy olej i chodzi b.dobrze.

        Koszt naprawy 700 :cry:
        No właśnie o tych nitach już wiele pisano. Pękają po jakimś czasie. Gdy pękają często uszkadzają skrzynię poważnie, jedni naprawiają, inni wymieniają.

        Dobrze o tym wspomnieć tak na potwierdzenie naszych doświadczeń z tymi autkami.

        Jednak z tego co wiem w BFQ nie ma podobno już nitów. Zobaczymy jak ta skrzynia pociągnie, narazie mam bardzo mały przebieg. Oby nie było problemów gdy już skończy się gwarancja .
        "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

        O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
        O2 Tour BSE+LPG LR - MED

        Komentarz

        • preevy
          Classic
          • 2010
          • 15

          Zamieszczone przez aminko
          Ja posiadam O1 z 98 roku 8) . Od początku 1,2 wchodziły z oporem, opór narósł w okolicy 80 000km przebiegu (nic nie było z tym robione). Po przebiegu 140 000 tak jak piszą koledzy, skrzynia po prostu została potraktowana chamsko, biegi wkładałem od razu mocno. Pomogło, skrzynia "rozluźniła" się. Problem z 2 pozostał, na zimno potrafiła wchodzić z już nie wielkim oporem i zgrzytem jeżeli na siłę. Problem po rozgrzaniu ustępował, w lato praktycznie nie istniał, ogólnie skrzynia pracowała lekko.

          No ale aby nie było tak pięknie zerwały mi się ostatnio 2 nity, przez co pękła obudowa skrzyni, przy przebiegu 192 000km. Mechanik wymontował skrzynie wymienił nity, łożyska i synchronizator 2 biegu, 6 centymetrowe pęknięcie na obudowie skrzyni zostało zaspawane. Skrzynia dostała nowy olej i chodzi b.dobrze.

          Koszt naprawy 700 :cry:
          Witam
          Odgrzewam temat, bo też mam problem ze skrzynią :?, a mianowicie terkocze mi podczas jazdy (a najbardziej jak włączam dwójkę), biegi wchodzą normalnie, samochód jedzie normalnie, ale mechanik stwierdził, ze ta skrzynia już się rozpada i chce wymieniać na inną używkę (koszt ok. 1500 skrzynia + 500 robocizna). Jest to silnik 1.6AEE
          Pytanie mam czy nie dało by się tego typu skrzyni na jakąś inną wymienić, bez tych nitów ? bo założę następną używkę i mi ją szlag trafi zaraz
          Ewentualnie czy jeśli ta skrzynia jeszcze działa to czy nie dałoby się jej jakoś naprawić (nie znacie jakiegoś dobrego warsztatu w tym temacie z okolic Katowic/Sosnowca?)
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • sgasiorowski
            Drive
            • 2009
            • 49

            Odświeżam temat żeby podzielić się dobrą nowiną odnośnie mojej skrzyni biegów w Octavii I z silnikiem 1,6 BFQ , która od nowości haczyła i przyprawiała mnie o ból głowy.

            Otóż dla przypomnienia, objawy polegały na tym, że, że na zimno biegi chodziły w miarę poprawnie, za to po rozgrzaniu silnika opór i haczenie przy wrzucaniu biegów narastało uniemożliwiając sprawne posługiwanie się drążkiem zmiany biegów.

            Otóż po kilku wizytach w ASO w Gdańsku, wymianie synchronizatora 2 biegu i tulei, po kilku "niby" regulacjach i smarowaniu wodzików, słuchaniu o tym że TTTM i zbywaniu mnie postanowiłem definitywnie rozstać się z ASO Skody w Gdańsku i zachęcony pozytywnymi opiniami wybrałem się do ASO Skody w Starogardzie Gdańskim. Panowie mechanicy na dzień dobry potwierdzili moje spostrzeżenia i definitywnie stwierdzili, że TEN TYP WCALE TAK NIE MA, że coś jest nie tak i postarają się to naprawić. Przez prawie 3 godziny walczyli ze skrzynią, regulując wodziki, smarując i wykonując jazdy próbne. Przy okazji zauważyli bardzo dziwną rzecz, która okazała się być źródłem problemu. Mianowicie zauważyli to, że pomimo wciśnięcia sprzęgła, kiedy samochód był na biegu koła powoli obracały się !!! Kiedy auto stało na ziemi to było nie do zauważenia, siła była zbyt mała żeby poruszyć auto, ale kiedy samochód został lekko uniesiony na podnośniku ewidentnie koła obracały się. Podejrzenie padło więc na sprzęgło i umówiłem się na naprawę w ramach gwarancji. Ponieważ nie mogłem od razu zostawić auta to umówiłem się na następny tydzień.

            Tymczasem w międzyczasie zauważyłem że faktycznie, kiedy silnik był rozgrzany i objawy haczenia irytujące, to bardzo powolne i delikatne wrzucenie dowolnego biegu czasami powodowało zgrzytnięcie, odgłos tarcia kół zębatych - a przecież nic nie powinno się na wciśniętym sprzęgle w skrzyni obracać.

            W ostatni poniedziałek odstawiłem samochód. SAP zgodził się na wymianę docisku w ramach gwarancji, jednak za nową tarczę zapłacić musiałem już sam. Panowie mechanicy zdemontowali sprzęgło i skrzynię biegów. Złożyli wszystko do kupy i objawy zniknęły jak ręką odjął !!! Biegi nigdy w tym aucie nie chodziły tak dobrze jak teraz. Nie ma żadnego haczenia, biegi chodzą tak samo dobrze na zimno jak i na gorąco. Może nie tak jak w nowych Octaviach ale na pewno o niebo lepiej niż wcześniej.

            Szacunek dla ASO w Starogardzie Gdańskim.

            Pozdrawiam
            Sławek

            Komentarz

            • MaReKPL
              Classic
              • 2010
              • 27

              Odkopię trochę temat, bo właśnie skrzynia mi padła, a mianowicie wyleciała dziura w obudowie. Jest to już druga skrzynia w tym aucie która była zakupiona po "regeneracji" przez "fachowców". Wymienili nity na śruby, podobno łożyska i uszczelniacze. Zapłaciłem 1500zł za niecały rok jazdy. To że ktoś regeneruje skrzynie nie oznacza że robi to dobrze. ODRADZAM kupowanie skrzyni w Siemianowicach Śląskich!!!Obecnie jestem na kupnie skrzyni w PAT-G z Chorzowa. Dają nowe obudowy nie spawane, łożyska, uszczelniacze i nity na mechanizmie zmieniają na śruby oryginalne vw. Na wszystko to 3 miesiące gwarancji i faktura za 1400zł brutto. Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie to proszę pisać na priv bo następnej wadliwej skrzyni już nie przeżyję...Pozdrawiam
              YZF 426 2002 - moja kochanka...

              Komentarz

              • niezal
                Rider
                • 2010
                • 283
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Ja też odkopię temat bo mam kilka rad dla BFQ i skrzyni DUU (moja z 2009r.).

                Mam obecnie nalot 35tyś, jakiś czas temu pojawiły się problemy przy redukcji z 5 na 4.
                Zgłębiłem wiedzę na temat mechanizmu zmiany biegów w tym modelu i postanowiłem sam zaradzić. Podjechałem na kanał i smarem potraktowałem wszystkie ruchome części wybieraka (przykręcony jest on do skrzyni), te do których mogłem sięgnąć z pod auta. No i ... to nie pomogło za bardzo.

                Następnie więc od góry za pomocą długiej rurki i oleju do maszyn nasmarowałem elementy widoczne po otwarciu maski. To był strzał w dziesiątkę. Przeguby wybieraka zapaskudziłem olejem i teraz nie ma problemu z wybieraniem biegów. Stan ten utrzymuje się już od dłuższego czasu.

                Pomocna jest wspomniana rurka długości powiedzmy 35cm plus mała strzykawka. Zaciągamy trochę oleju i w miejscach współpracujących elementów mechanizmu zmiany biegów skrzyni strzelamy olejem.

                Tutaj mamy wspomniany mechanizm na skrzyni DUU:

                "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                Komentarz

                • luks
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 240

                  olejem na ten plastik? hmm
                  skoda
                  fuckyeah!

                  Komentarz

                  • niezal
                    Rider
                    • 2010
                    • 283
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    No lepiej zastosować na przykład olej wazelinowy, nie olej silnikowy. U mnie to działa.
                    Nie wszystkie elementy do smarowania w tym mechaniźmie są z plastiku, ale część owszem masz rację.
                    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                    Komentarz

                    • logan_x
                      Rider
                      • 2011
                      • 401
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      U mnie czasami haczyła jedynka i trójka, okazało się że jeden z elementów wybieraka zawadzał o rurę doprowadzająca płyn chłodzący do nagrzewnicy.
                      Niewiele brakowało i by go przetarł, na razie prowizorycznie obkleiłem go taśmą i wyżej podwiesiłem. Biegi przestały haczyć.
                      Wąż kosztuje w ASO 141 złotych, chyba będę szukał na szrocie, wymiana we własnym zakresie.

                      Komentarz

                      • wojtass86
                        Drive
                        • 2008
                        • 60

                        trochę odgrzebuje temat ale już mnie nerwica...

                        koledzy czy ktoś znalazł sposób na poprawę pracy skrzyni w swoim szkodniku???

                        u mnie jest tak: haczą 1, 2 i 4 (ta czasami wchodzi tylko do połowy) 3 5 i wsteczny bez problemu

                        wymieniłem wszystkie łączniki cięgien zmiany biegów
                        2 te długie 1J0 - 711 803 C
                        1 krótki plastikowy 1J0 711 596 E i jeden taki skręcony.
                        Efekt zerowy biegi jak nie chciały wchodzić tak jest dalej

                        Jak samochód jest zimny i stoi całą noc to rano wszystko jest super... Wszystkie biegi wchodzą bez problemów jak tylko się nagrzeje zaczyna się haczenie itp i oczywiście moje wkur... ops:

                        Komentarz

                        • krzys301
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 244
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          również ma 1.6 BFQ z super skrzynią, byłem w trzech ASO i wszędzie mówili, że tttm. Sprawę rozwiązało mi dopiero ASO Skody w Starogardzie Gd. HADM Gramatowski. Mają pracownika, który potrafi to wyrególować
                          wiem, co to niewchodząca 1 czy 2

                          Komentarz

                          • wojtass86
                            Drive
                            • 2008
                            • 60

                            ja do Gdańska mam jakieś 400 km więc się nie skuszę no chyba że w wakacje

                            kolego ale tam teoretycznie nie ma regulacji są tylko te łączniki cięgien (które wymieniłem już wszystkie) czym tam można regulować bo mój mechanik rozkłada ręce...

                            Komentarz

                            • krzys301
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 244
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              widocznie coś jest, skoro wyjechałem z warsztatu ze sprawną skrzynią ( ulga jak nie wiem co), bo trzeba miec farta , aby kupić nowe auto z niesprawną skrzynią, a przy tym śmieją ci sie w twarz

                              Komentarz

                              • wojtass86
                                Drive
                                • 2008
                                • 60

                                wiem już w czym tkwi problem z niewchodzącymi biegami,

                                pod maską wśród tych wszystkich cięgien, których nie da się wyregulować jest mała, biała plastikowa tulejka, która chodzi na metalowym bolcu. Niestety ona się wyciera i dostaje luzu bo inżynierowie nie przewidzieli smaru...

                                podczas zmiany biegów jak któryś bieg mi przyhaczył mechanik delikatnie naciskał tą tulejkę i wtedy biegi wskakiwały.

                                Myślałem Super problem rozwiązany... ale nigdzie nie mogę znaleźć tej tulejki pytałem w kilku sklepach, nie ma na stronie INTER CARSU, kumpel zamówił mi w serwisie ale jak powiedzieli mi cenę 240 zł to kazałem się w łeb puknąć. To kwałek plastiku o wymiarach ok 2 x 3 cm !!!!!

                                Jeśli ktoś znajdzie dobre źródło zakupu tej tulejki proszę o kontakt albo napisanie na forum bo to pomoże wielu kolegom i koleżankom

                                NUMER TULEJKI 1J0 711 590C
                                jak będę miał chwile wrzucę fotki tej tulejki.

                                Komentarz

                                • CYRULICZEK
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 30

                                  skrzynia OCTAVIA

                                  Witajcie widze ze skrzynie w benzynie 1,6 sypią sie dalej moja wytrzymała 60tys do rozsypania mechanizmu różnicowego
                                  po przejechaniu 25tys od naprawy strzeliły zęby na wale wiec jak to majster powiedział norma w OCTAVIA 1,6 benzyna i GOLF IV oraz SDI

                                  i nie ma znaczenia jakie ma oznaczenia predzej czy pozniej strzeli taki urok z posiadania 1,6 OCTAVI w benzynie
                                  piotr

                                  Komentarz

                                  • dominik9420
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1136

                                    CYRULICZEK,
                                    Co Ty gadasz, ruwado ma już przeszło 170tyś km i nic mu nie strzeliło.
                                    Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                    Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                    Pozdrawiam i Szerokości!
                                    Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                    http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez dominik9420
                                      CYRULICZEK,
                                      Co Ty gadasz, ruwado ma już przeszło 170tyś km i nic mu nie strzeliło.
                                      ja mam 193 tysie na ori skrzyni
                                      pisałem kiedyś - skrzynia haczyła do momentu, gdy wpakowałem się z parkingu na główną w duży ruch i trza było spieprzać przed tirem, bo by mnie staranował - dwójka włożona raz na siłę załatwiła problem :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • robert wawa
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 1

                                        Re: SKRZYNIA BIEGÓW w Octavii I 1,6 - regulacja nic nie poma

                                        Witam Wszystkich,jestem nową osoba na tym portalu.Tez miałem problem ze skrzynią,jeździłem na tak zwaną regulację do Wimar na Modlińską-nic nie pomogli.(auto 210 rok,1,6 przebieg 48 tyś tour).Przypadkiem trafiłem na ulicę Syreny 14
                                        01-150 Warszawa,jest tam zakład który specjalizuje się w naprawach skoda,audi.. ,zakład przypomina dziuplę :P ,warunki spartańskie,ale to się nie liczy tam mieszkać nie przyjechałem .Do rzeczy ,jeden z właścicieli znał problem rzekomo nieprecyzyjnej skrzyni,ale sam problem tkwi w mechanizmie(zgadza się potrafią nity puszczać ale to problem który może nastąpić już przy większych przebiegach).Człowiek rozebrał mi mechanizm szybciutko ,sprawnie bez zbędnych ruchów,papierem ściernym oczyścił,potem nasmarował,puknął młotkiem przeciwwagę która tam jest zbędna i ona prawie już ocierała o przewody od gazu.Operacja trwała 40 min koszt 80zł,jeżdże dwa tyg i mam wrażenie że dali mi nowa skrzynie .Właściciel powiedział że takie smarowanie trzeba będzie powtarzać może za rok ,dwa ,zależy od tego jak i gdzie będe eksploatował auto-miasto-trasa.Krótko i na temat ta skrzynia ma stary mechanizm ,producent nie przewidział że trzeba go smarować...to tak jak ze starymi drzwiami nie wiadomo kiedy zaczną skrzypieć :lol: ,pozdr.
                                        robson

                                        Komentarz

                                        • krisoctav
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 417

                                          skrzynia

                                          witam odnośnie biegów nie wchodzących wadzących to można to naprawić wymieniając mechanizm - pająk na którym są dwie tulejki których nie można dokupić a które dostają luzu wycierają się przez co nie da się poprawnie włożyć biegów.
                                          Silnik 1.6 BFQ kumpel wymieniał więc się da.
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • mlac
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 200
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            To zapytaj kolegi ile ten pająk kosztował. Bo warto to wiedzieć
                                            Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                                            Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                                            Komentarz

                                            • krisoctav
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 417

                                              Jak w opisie po 40 zł te drążki dwa czyli =280-80 = 200 pln cały komplet pająk

                                              Komentarz

                                              • luckd
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 313
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                Które tulejki się wycierają, mozna prosic o zaznaczenie ich na powyższej fotce?

                                                Komentarz

                                                • krisoctav
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 417

                                                  tulejki

                                                  tulejki
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  • Hapsburg12
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 28

                                                    Koledzy odgrzeje ponownie temat. Czy są jakieś pewne udokumentowane przynajmniej w kilku przypadkach. sposoby aby usunąć problemy z tą skrzynią? Ostatnio zastanawiałem się nad użyciem jakiś specyfików typu ceramizer.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...